manoutena logo



„Utenos trikotažo“ grupės pajamos pirmąjį 2023 metų ketvirtį sumažėjo 29,8 proc.

 utSBA tekstilės įmonių grupė „Utenos trikotažas“ per pirmąjį 2023 m. ketvirtį realizavo produkcijos užsakymų ir suteikė paslaugų už 6,1 mln. eurų, t. y. 29,8 proc. mažiau nei per tą patį laikotarpį prieš metus, kai grupės pardavimai siekė 8,6 mln. eurų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
 
Pasak įmonės atstovų, tokius veiklos rezultatus lėmė makroekonominiai pokyčiai, ypač aiškiai matoma – mažėjančio vartojimo tendencija pagrindinėse eksporto rinkose.
 
„Šiuo metu tekstilės sektorius, kaip ir visa pramonė Lietuvoje, susiduria su išties nemenkais iššūkiais – dėl mažėjančio vartojimo eksporto rinkose, ypač Vokietijoje ir Skandinavijos šalyse, mūsų šalies pramonė jau atsidūrė recesijoje, o aukšti energetikos kaštai metų. pradžioje situaciją dar labiau apsunkino. Visa tai lėmė, kad per pirmuosius tris šių metų mėnesius „Utenos trikotažo“ pardavimai, lyginant su 2022-ųjų metų rezultatais, mažėjo“, – sako „Utenos trikotažo“ generalinė direktorė Nomeda Kaučikienė.
 
Atskira bendrovė „Utenos trikotažas“ per 2023 m. tris mėnesius gavo 5,3 mln. eurų pajamų, lyginant su 2022 m. tuo pačiu laikotarpiu, pardavimo pajamos sumažėjo 2,6 mln. eurų arba 32,4 proc. Bendrovės eksportas  siekė 80,1 proc. pardavimo pajamų, pažymima pranešime.
 
Lyginant su praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu, „Utenos trikotažo“ grupės didžiausio pardavimų segmento – užsakomųjų trikotažo gaminių – pardavimai sumažėjo 31,7 proc. iki 4,7 mln. eurų, o nuosavų prekės ženklų pardavimai sumažėjo 42,8 proc. – iki 0,6 mln. eurų.
 
Pelningumas gerėjo
Bendrovė „Utenos trikotažas“ per pirmąjį šių metų ketvirtį nuostolius sumažino daugiau nei 70 proc. – nuostoliai sudarė 264 tūkst. eurų prieš mokesčius, kai prieš metus jie siekė 942 tūkst. eurų. Bendrovės „Utenos trikotažas“ EBITDA išlieka neigiama -42 tūkst. eurų, tačiau pelningumas ženkliai gerėjo ir buvo 658 tūkst. eurų aukštesnis nei 2022 m. tą patį laikotarpį, kuomet bendrovės EBITDA buvo -700 tūkst. eurų, nurodoma pranešime.
 
Per tris šių metų mėnesius „Utenos trikotažo“ įmonių grupės nuostoliai prieš mokesčius, palyginti su pernai atitinkamu laikotarpiu, mažėjo ir sudarė 248 tūkst. (2022 m. – 1 246 tūkst. eurų.) Grupės EBITDA rodiklis buvo teigiamas ir sudarė 19 tūkst. eurų, t. y. 860 tūkst. eurų daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2022 metais.  
 
„Utenos trikotažo“ įmonių grupei be „Utenos trikotažo“ šiuo metu priklauso bendrovės „Aboutwear“, „Gotija“, „Šatrija“ ir „Mrija“ (Ukraina). Grupė per 3 šių metų mėnesius eksportavo 82,3 proc. produkcijos. „Šatrijos“ gaminamų funkcinių-techninių drabužių pardavimai padidėjo 16 proc.
 
„Utenos trikotažas“ yra didžiausia ir viena tvariausių trikotažo produkcijos gamybos įmonių Vidurio ir Rytų Europoje. Pagrindinės „Utenos trikotažas“ veiklos sritys – užsakomoji drabužių gamyba ir inovatyvių medžiagų vystymas.
 
ELTA (ELTA)
Kopijuoti, platinti, skelbti ELTA turinį be ELTA raštiško sutikimo draudžiama

Panašūs straipsniai

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas