manoutena logo



4 DAŽNOS KLAIDOS PERKANT NAUJAS PADANGAS

melgaDaugeliui vairuotojų padangų pirkimas sukelia įvairių sunkumų, kadangi tai yra svarbus ir brangus pirkinys. Anksčiau padangas buvo galima įsigyti tik fizinėse parduotuvėse, todėl pirkėjams sprendimus priimti visada padėdavo specialistai.

Šiomis dienomis žmonės labai mėgsta internetines parduotuves, todėl ir sprendimus dažniau tenka priimti savarankiškai. Automobilio padangos yra atsakingos už jūsų saugumą kelyje, todėl rekomenduojame atkreipti dėmesį į šias keturias klaidas, kurias dažnai daro padangas perkantys vairuotojai.

Pasirenkami neteisingi matmenys

Padangų pirkėjai neretai padangų matmenis renkasi pagal savo nuožiūra, neįvertindami įvairių rizikų. Pasitaiko atvejų, kai perkamos aukštesnio profilio padangos geresniam komfortui, platesnės padangos siekant geresnio sukibimo ir t.t. Tačiau, tokie sprendimai gali pakenkti tiek jums, tiek jūsų automobiliui.

Kiekvieno automobilio gamybos metu inžinieriai nustato optimalius padangų matmenis, kurie užtikrintų geriausią balansą tarp komforto, sukibimo, automobilio aerodinamikos, valdymo savybių. Jeigu bendras rato diametras, pavyzdžiui, padidinamas aukštesnėmis padangomis, tai spidometro parodymai gali būti neteisingi, posūkiuose automobilis gali svyruoti ir t.t.

Visada atsižvelkite į automobilio gamintojo rekomendacijas, kurias galite rasti ant vidinės degalų bako dangtelio pusės, vidinės durelių pusės arba vartotojo instrukcijoje.

Keičiamos tik dvi padangos visais ratais varomuose automobiliuose

Jeigu automobilyje yra tik viena varančioji ašis (varo tik priekiniai arba galiniai ratai), tai skirtingų dydžių ratų montavimas ant priekinės ir galinės ašių yra leistinas. Tuo tarpu, kodėl visais ratais varomų automobilių padangų aukščiai privalo būti vienodi?

Dėl skirtingų padangų aukščių, visų varančiųjų ratų sistema gali veikti netinkamai, keliant riziką jūsų saugumui. Tačiau, kenčia ne tik saugumas, bet ir transmisija. Dėl nevienodų padangų aukščių, ratų sukimosi greitis skiriasi, todėl greičiau dėvisi reduktorius.

Taigi, jeigu keturiais ratais varomam automobiliui pakeičiamos tik vienos ašies padangos, kitos ašies ratų diametras, dėl protektoriaus nusidėvėjimo, lieka mažesnis. Nors skirtumas, atrodo, ir nėra didelis – to pakanka ilgainiui sugadinti reduktorių ir susidurti su didžiulėmis remonto išlaidomis.

Ignoruojami greičio ir apkrovos indeksai

Ar pirkdami padangas pagalvojate, kokiu maksimaliu greičiu planuojate važiuoti per artimiausius kelerius metus? Arba kiek daiktų prikrausite į bagažinę? Jeigu ne – turėtumėte! Greičio ir apkrovos indeksai yra pažymėti iškart po matmenų. Pavyzdžiui, 95H reiškia, kad padanga gali atlaikyti ne didesnę nei 690 kg apkrovą ir 210 km/val greitį.

Didesnio diametro padangų greičio ir apkrovos indeksai dažniausiai yra aukšti. Pavyzdžiui, kai kurios žemo profilio R21 padangos gali atlaikyti daugiau nei 300 km/val greitį! Tuo tarpu, R15 padangos yra gerokai pigesnės ir dažniausiai montuojamos ant komercinių bei mažesnių automobilių. Kartais jų greičio indeksas gali būti Q (160 km/val.), o apkrovos 72 (355 kg). Šiuos limitus pasiekti tikrai nesunku, todėl gerai apgalvokite, kur ir kaip planuojate eksploatuoti automobilį!

Neatsakingai įvertinami poreikiai

Galų gale, vairuotojai dažnai pasirenka netinkamas padangas, nes neįvertina eismo sąlygų, su kuriomis gali tekti susidurti. Pavyzdžiui, jeigu ruošiatės pirkti universalias padangas gyvendami atokioje sodyboje, po gausaus snygio žiemos metu galite nebeišvažiuoti iš kiemo.

Žieminės padangos yra sukurtos naudojimui žemose temperatūrose, o universalios nėra visiškai tinkamos nei labai žemai, nei labai aukštai temperatūrai. Važiuojant sniegu, stabdymo kelias žieminėmis padangomis gali būti net iki 30-40 proc. trumpesnis nei universaliomis!

Dėl blogai pasirinktų padangų kęsite tiek jūs, tiek jūsų automobilis ir piniginė. Visada rinkitės tik gamintojo rekomenduojamų dydžių padangas, o kilus klausimų pasikonsultuokite su specialistais.

melga

Panašūs straipsniai

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas