manoutena logo



Įgyvendinus Utenos miesto darnaus judumo planą per ateinančius penkerius metus Utena taps patogesnis ir saugesnis miestas pėstiesiems, dviratininkams ir miesto svečiams

dviratis 1Susisiekimo ministerijos sudaryta specialistų komisija pritarė Utenos miesto darnaus judumo planui. Jam taip pat vienbalsiai pritarė ir Utenos rajono savivaldybės tarybos nariai šių metų gegužės mėnesį vykusio savivaldybės tarybos posėdžio metu.

Pagrindiniai Darnaus judumo plano tikslai

• Užtikrinti Utenos miesto gyventojų ir miesto pakraščiuose gyvenančių gyventojų, turistų ir įmonių susisiekimo poreikius, sukuriant integruotą įvairių transporto rūšių susisiekimo sistemą;
• Siekti, kad susisiekimo sistemos sprendiniai atitiktų darnaus vystymo, ekonominio gyvybingumo, socialinės lygybės, sveikatos ir aplinkos kokybės poreikių suderinamumo reikalavimus;
• Užtikrinti racionalų ir veiksmingą susisiekimo infrastruktūros ir viešojo transporto maršrutinį tinklo panaudojimą, nustatant racionaliausias ir ekonomiškai pagrįstas miesto urbanistinės plėtros kryptis;
• Gerinti eismo saugą ir saugumą, didinti aplinkos patrauklumą ir gyvenimo kokybę;
• Mažinti oro taršą ir energijos vartojimą, mažinant lengvųjų automobilių eismą.

Siekiant racionaliai investuoti 9 milijonus ES lėšų darniam judumui, numatyti prioritetai: dviračių ir pėsčiųjų takų įrengimas kartu atnaujinant dalį senų miesto šaligatvių. Utenos miesto gyventojai ateityje turės galimybę dviračių takais naudotis ne tik laisvalaikio tikslais, bet ir pėsčiųjų, dviračių takais pasiekti darbo vietas.

planas

Pagrindinis iškeltas uždavinys - kad kiekvieno kvartalo mieste gyventojas dviračiu, paspirtuku turėtų galimybę pasiekti kitą kvartalą, parką, darbo vietą ar mokslo įstaigą. J. Basanavičiaus, Taikos, Aukštaičių, Molėtų, Algirdo, Vaižganto, Joneliškio, Metalo, V. Kudirkos ir kitose jungiamosiose miesto gatvėse turėtų atsirasti nauji ar atnaujinti dviračių ir pėsčiųjų takai. Įgyvendinus šį uždavinį ir sukūrus aiškią judėjimo mieste dviračių sistemą, uteniškiai bus paskatinti persėsti iš automobilio ant tvaresnių transporto priemonių.
Darnaus judumo plane be dviračių sujungimo į bendrą sistemą yra numatytos ir kitos priemonės: patogi viešojo transporto e. bilieto sistema, dviračių saugyklų kvartaluose įrengimas, stotelių ir jų privažiavimų tvarkymas ir kt. Taip pat jeigu per ateinantį laikotarpį bus pagerintas finansavimo intensyvumas, planuojama įsigyti elektrinius autobusus.

Įgyvendinus Utenos miesto darnaus judumo planą, per ateinančius penkerius metus Utena taps patogesnis ir saugesnis miestas pėstiesiems, dviratininkams ir miesto svečiams.

Atkreipiamas dėmesys, kad Utenos darnaus judumo planą galima įgyvendinti tik Utenos miesto teritorijoje. Iš Utenos miesto daugelis vedančių kelių priklauso ne savivaldybei, bet Lietuvos valstybinės reikšmės kelių valdytojai AB „Via Lietuva”. Utenos rajono savivaldybė pateikė ir čia savo prioritetus šių kelių valdytojams, tad tikimasi ateityje bus užbaigti iki galo dviračių keliai į Sudeikius, į Tauragnus, naujai atsiras dviračių kelias į Kuktiškes ir į kitus Utenos rajono miestelius. Šiuo metu AB „Via Lietuva” vykdoma techninio projekto pirkimo procedūra dviračių takui į Pakalnius, kuris ateityje bus labai patrauklus maršrutas miesto gyventojams ir svečiams.
Taip pat pėsčiųjų ir dviračių takai artimiausiu metu atsiras šiuo metu tvarkomo Vilnius - Utena kelio dalyje miesto teritorijoje bei remontuojamoje Užpalių gatvėje, Utenos mieste.

Šio mėnesio pabaigoje planuojama Utenos rajono savivaldybės tarybos posėdyje svarstyti Utenos miesto tvarios plėtros strategiją. Taip pat svarstoma Utenos, Anykščių ir Molėtų rajonų savivaldybių funkcinių zonų strategija, kurioje numatytos investicijos į penkiolika dviračių ir pėsčiųjų maršrutų, kurie apjugs gražiausias Utenos krašto vietas, gamtos ir kultūros objektus, esančius Utenos rajone.

Informaciją parengė: Utenos rajono savivaldybės administracija

dviratis 1

dviratis 2

dviratis 3

dviratis 4

Panašūs straipsniai

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas